Friday, August 28, 2009

-rindu lebest??-

ak rindu lebest???x ar...x skit pn..just rindu kwn2...cmne dorg agaknya ek..klu yg duk KT ni x pe la..bley je nk jmpa..klu yg duk besut,dungun and kemaman tu..huhhhh..exspecially k.ngah..huuhh...rindu jgk kat my lovely junior syarafina and jiha...fina,miss u damn much!!huk3..
ermmm...lme da x jmpa dorg nih..huhhh...org len pn ak rindu jgk..ad,ak da jmpa dia aritu...so da x rindu la..actually ak x thu nk taip pe..ak sje je wat post ni..nk ilangkan stress dan bosan..hahaha..ari ni ak nk letak gmba dinna ar...gmba ni da lme ak ambik...thun lps asenya...huahuahua

haha...ermmm nk letak pe ag ek...ooo..ltak lirik lgu plak ar..

JATUH CINTA BY PROJECT POP

Siapa Jatuh Cinta

Pasti Lagi In Love
Kata Titik Puspa
Berjuta Rasanya Lho

Biar Siang Biar Malam
Terbayang Wajahnya

Kalau Jatuh Cinta
Bisa Bikin Gila
Semua Enak Di Makan
Sambil La La La La
Biar Hitam Biar Putih
Manislah Tampaknya

Reff Project Pop
Dia Jauh aku Cemas
Tapi Hati Rindu
Dia Dekat aku Senang
Tapi Salah Tingkah
Dia Aktif aku Pura-pura Jual Mahal
Dia Diam aku Cari Perhatian…
Oh Repotnya

Jatuh Cinta Berjuta Indahnya
Di Pandang Di Belai
Amboi… Rasanya
Jatuh Cinta Berjuta Nikmatnya
Menangis Tertawa
Karena Jatuh Cinta

Back To Reff Project Pop

Oh…asiknya
Oh…indahnya
Oh…senangnya

huhu...skrg ak tgh geram ngn ben..lorrr..keparat pnya or...naik benci ak...huhh...mjur bln pose..klu x mmg ak @*^$#*!!!!lme lorhhh x chatting ngn kwn2 cyber ni...smlm chatting ngn kisa sohma jap...bzy btol mamat tu...bese la org duk U..kah3..sme ar ngn wamosa..always bzy...sian ak...x de tman..hahaha...skrg ak nk ltak gmba pe lg ek??

baby n ak kat kfc jerteh

memori akhir tahun

HAMPA HATIKU
Pernah kah kau merasa 2x
Cukup sudah kuberikan cintaku
Cukup sudah rasa ini untukkmu
Mati sudah hati ini padamu
Mati sudah hasrat ingin bersamamu

Reff 2x
Pernah kah kau merasa
Hatimu Hampa
Pernah kah kau merasa
Hatimu Kosong
Buang saja kata cintamu
Buang saja kata maafmu
Hasratmu sudah hati ini padamu
Hasrat sudah hasrat ingin bersamamu
esk nk g library..jmpa cg linda...PERHATIAN KPD PELAJAR PRINSIP AKAUN LEBEST...esk cg linda g library..klu ad nk rjuk dia,dtg ar...kul 10-12 je...sekian

Thursday, August 27, 2009

-cuti yg penuh dgn nombor-

hidup penuh nombor...#$^&%(&*(%%^

(*_*)


assalamualaikum...huhhh...cuti yg btol2 pdt dgn jadual yg x drncang...haha...spanjang cuti ni ak asyik study jer...turtama addmath ngn chemist..huhhh..letih gilerr...x lrat...da la pose...tp x pe...ak x ksh mne pn...hurmmm....ak slalu gak ar g librry...bljr addmath ngn kazen ak...wahh,rmai gler org kat library..bgus2...tp lebih rmai org wat date dr study...pe ke hal ni???pose2 pn wat maksiat gak ke???haha...mak ayah x tau..yg mak ayah tau,dorg g librry stdy..smlm ak g libry ngn dinna..jmpa ada_ck..hahaha...x jd blajo mne la...tp ad jgk la sntuh bkunyerr....dinna asyik sbut bosan2...ak pn naik bosan...pdahal best je g lib tuh..g usha2 awek org...hahahaha...x dop keje...ari slase ak g library ngn adik ak...ak bljr addmath ngn kazen ak,tp yg buat ak x sng duduknya..dia bwk awek pnyer lah rmai...rimas ak...huhh..ak x ley gg mne ngn awek2 skola lain ni...x syok...dorg bising a.k.a gedik..tau2 lah cmne..hahaha..ermmm ari ni ak g lib jgk...study addmath lg..fuhh...mmg otak ak penuh ngn nombor aja skrg...naik muak ak..tp ap kn dye...ak x nk da result rndah...bosan doh..huhu...ari ni x rmai org g lib...yg ad cuma yana,pah lin,pkah matlin and adib...ak study ngn kazen ak je...ira ngn farhan..walaupun ari ni si farhan x bwk awek,tp dia bwk geng..fuhh...ak pn penin ngn sek2 bising ni...hahaha...tp...ak x cre mne pn..just concerntrate kat addmath jer...pastu blik kul 1..coz lib ttup awl ari kamis...so ak blik umh...blik umh smbung study addmath lg..ngn farhan jgk...ak suh dia mai umh ak..hahaha...naik biol otak ak ni...pepun ak cuba utk ingt apa yg di ajar..haha...tu je yg ak buat spnjg cuti ni...slain sahur,berbuka dan tidur...hahaha..sekian smpai sni dlu...salam..

Saturday, August 22, 2009

-A Night to Remember-

assalamualaikum...
huhu..nk bgtau nyer,dinner ni mmg btol2 A NIGHT TO REMEMBER!!smpai leleh ak...fuhhh..mmg mood ak kureng la mlm tu..pepun ak nk mintak maaf kpd pihak PRODIGY and the others coz ak tinggal korang gtu jer..terutama kak ngah!!!i'm so sorry sis....u da byk nangis sbb mjlis ni...sme la kte...ak kecewa sbnarnya..kcewa dgn sikap kwn yg trlalu excited shingga lupa tggungjwab diorg...mybe diorg terleka kot..biasa la manusia pn ad buat slah jgk...ak da maaf kn korang...tp tlong lah jgn buat ak gni ak...kecik hati jgk...kite ssh2 check in blik utk diorg...tp...ntah la...ak da mls nk ungkit psl tu...tp tu lah nsihat ak...mungkin mmg nasib ak agaknya...huhh..x pe la...
spanjang dinner tu mmg ak ZERO IN THE MOOD...x tau nk ckp pe...mse ak smpai mlm tu,nick we ad ckp ngn ak..
"pah,0-0 ek...x yah ar mrh ag"...
ak jwb la..
"no!!"...

sbnrnya ak x nk jwb cm tu,cme ak still rse mrah ag...so ak hentam je la...so sorry nick we...bese ar tgh mrah...huhu..
dan ak spatutnya pkai bju green not yellow amsti lorr...
ak nk sgt pkai bju ni...huk3..tp da nsib ak pkai bju lain...tq la kwn2... :(

akhirnya yellow jgk...huhh..x pe la..cntik jgk...semua kbas mama pnyer...hahaha..
ngn izzati lockman..besfren skola rndah
more picture:
dinna dan choda vs lady in black
my partners: syu,lia,ee,pqoh and azma
this is me!!and day2
make-up time..lam blik hotel..
day2,dinna,knez
day2,knez,dinna and ck amz
knez and pqoh...yellow vs purple

spe diorg ni??hahaha..

xuriff and knez

knez and choda..blurr
ak ngn boss..hak3..ni la faez hakim
yang ak sedih sgt2,ak x smpat brgambar dgn k.ngah...huk3...dia trlalu bzy..and ak x smeja dgnnya...x pe la...bkn takdirnya...k.ngah in the purple in that nite..huhu..love k.ngah so much...
kesimpulannya..majlis ini berjalan dgn lancar..alhamdulillah...
SYABAS DAN TAHNIAH KEPADA SEMUA PIHAK PRODIGY DAN PIHAK YANG TERLIBAT...TQ

Wednesday, August 12, 2009

-esk ke ari sbtu???-


ak sedang bingung...x tau nk blik skola ble...esk ke ari sbtu...hahaha...spe bley tlong???waaaa...disebabkan selsema babi ni lah skola ak tutup...dan mmbuat ak konfius nk g skola x esk!!!!!bdoh pnye babi...asal x bnuh je...nyamph btoll..skrg nk kuar rmh kne pkai topeng lorrr...ala lemas btol...tp x pe la demi keselamatan...spnjang cuti ni,ak kuar g library je...x ley g jauh2...bhye..haha...x g mne pn...stdy jerr...mkn..making cake...sleeping...arghh...syoknya!!!servey2 gadjet bru...hahaha...tntang babi ni...ak pn pening...ni semua balasan Allah kpd kita semua..sme2 lah kte insaf dan dkatkan dri kpd Allah...smoga penyakit ini mnjadi pengajaran buat kita semua...aminnn..beringat-ingat lah...


semoga org yg kne H1N1 kat lebest tu cpat2 smbuh..jgn ar dmam ag..kuatkan smangat utk trus hidup ek...ak di sini mendoakan kesihatan anda semua..aminn..jga lah kebersihan dri...jgn amek mudah ye...jika dmam tu cpt2 kbo ke ma or papa...sng...tkut brjangkit plak..pkai la topeng ye..like this:
haha...comey kan diorg??haha..tp kan x de ke artis yg kne ek??pndai jge kebersihan kot...huhu..
actually ak tgh pening ni...trtekan pn ad gak skit...arghhh...gile btol!!relax2...ok..nk g smbung stdy lak..salam...

*keputusan:
A:esk blik skola
B:sabtu
C:x blik trus..

hahaha...ak rse C kot...tarapappa...:)

-kenapa??-

a night to remember...

postpone....
x tau ble...
dah call pengetua...
dia cakap tggu keadaan sekola reda dlu...
x ley gak wat majlis dalam keadaan yang membimbangkan...
wat majlis sedangkan orang lain masih sakit..
siapa ad cdngan utk tarikh seterusnya??
sebabnya..lepas ni da puasa...smbung trial...kalau nak buat masa puasa,x leh ada prsembahan...x baik...so...siapa yang sakit tu tlonglah cepat2 baik...
pihak PRODIGY memerlukan comment dari anda semua...
kerjasama amat dihargai..


sume org da taip sal h1n1...ak mls ar nk taip ag...dah ketinggalan...tp ak ad gmba tntng denggi...denggi juga merupakan msuh no 1 skola ak skrg...huhhh...x de pe yg best utk dikongsi la...zero of idea...haha..len kli ar...

skola kat cameron highlands??
sjuk nyer korang!!hahaha

Sunday, August 9, 2009

-about my love-


ermmm...ak x prnh pun taip sal family ak sndri...huhuhu...ermm...as you know my dad is Hassim Bin Mahat..lahir kat Melaka,so ak ni dikra ad kmpung jgk la kat Melaka...hahaha...mmg pun...ak ckup bngga ngn abah aku ni coz,beliau mmg sorg yg sgt tegas dlm mendidik anak2...beliau amat mementingkan akademik sbb beliau lepasan universiti ( bachelor of art UiTM)...haha...skrg ni beliau adalah fashion designer dan merangkap bos seem noor batik...hehehe...

my lovely dad
ok...tu psl abah...skrg psl my mom...bg ak beliau sorg yg sgt kuat...second boss for seem noor batik...tp org no 1 seem noor...haha...gne gtu???beliau sntiasa pesan kat ak jgn smpai org lain ilang kepercayaan trhadap kita...wlaupun beliau sntiasa bz nmun ak sbgai ank memahami kerjanya..kdg2 sedih gak ble beliau outstation kat oversea...huhu..pe pun mama sorg yg sgt tabah...hari2 penin kepala...sian plak ak tgok..tu ar ak nk cpat2 abis bljar pstu bley tlg dia...sbb tu ak amek akaun..hahahaha...mama prnh ckp wlaupun kita ni kurg mmpu,tp klu usaha msti boleh pnyer..huhu...love my mom!!



-tak lekang oleh waktu-

Seputih cintaku ini
Ingin kulukiskan didasar hatiku
Kesetiaan janjiku
Untuk pertahankan kasihku padamu

Bukalah mata hati
Kumasih cumbui bayang dirimu
Didalam mimpi
Yang mungkin takkan pernah
Membawamu digenggamku

Dirimu dihatiku tak lekang oleh waktu
Meski kau bukan milikku
Intan permata yang tak pudar
Tetap bersinar mengisi kesepian jiwaku

Kucoba memahami
Bimbangnya nurani kupastikan semua
Tak akan kuingkari
Terlalu banyak cinta yang mengisi
Datang dan pergi
Namun tak pernah bisa
Lenyapkanmu dibenakku


actually tu lirik lgu bkn ak taip sndri...hahaha...tp bg ak ad byk mkna dlm lgu ni...nmun bgitu ak just ignore jerr...hahaha...cuti yg berkurung...arghh sgguh bosan...study kat umh x best ar...

-kotak.itu.hijau-

Bercinta dalam Islam...
Adalah sesuatu yang amat perlu untuk seseorang itu memulakan mukadimah cinta dengan mengurat. Apakah hukum mengurat dan bercinta dalam Islam? Apakah dibenarkan seorang lelaki muslim berbual dengan perempuan muslim?. Semua persoalan ini mungkin bermain-main dibenak fikiran remaja muslim yang sangat menitikberatkan ajaran Islam. Bagi sahabat remaja muslim yang kurang mengambil berat persoalan ini, mungkin mereka akan mengunakan formula “pakai bedal sahaja”. Salah tanggapan dan silap fahaman terhadap persoalan ini boleh mewujudkan konflik dalam diri remaja muslim.
Secara kasarnya ada sesetengah ulama menganggap mengurat dan bercinta itu halal tetapi kebanyakkan ulama yang lain pula menganggap haram. Bagaimanapun dikalangan ulama Fekah terdapat beberapa orang ulama yang merupakan pencinta yang hebat seperti Daud az-Zahiri yang merupakan imam Mazhab az-zahiri.
Sebenarnya mengurat dan bercinta sama-sama penting dalam kehidupan. Tiada siapa yang dapat lari daripada mengurat dan bercinta termasuk mereka yang bercinta selepas berkahwin. Hal ini kerana mereka yang bercinta selepas berkahwin akan melihat bakal isteri sebelum diijabkabulkan.
Selain itu jika cinta dianggap sebagai mukadimah kepada perkahwinan, maka mengurat pula dianggap sebagai mukadimah kepada bercinta. Kedua-dua ini berkait antara satu sama lain kecuali bagi mereka yang berkahwin atas pilihan keluarga.
Mengurat dan bercinta dianggap berguna jika ia membawa kepada kebaikan. Sebagai contoh mengurat dan bercinta yang disusuli dengan perkahwinan dan mendirikan rumah tangga adalah berguna kerana ia membawa kebaikan. Dari sini terbentuk pula keluarga dan daripada keluarga ini terbentuk pula masyarakat seterusnya negara.Tidakkah dalam konteks ini mengurat dan bercinta tepat dengan ajaran Islam? Jawabnya ia memang bertepatan dengan ajaran Islam kerana manusia yang diamanahkan Allah sebagai khalifah di muka bumi ini perlu meneruskan survival sehingga ke hari kiamat. Kemungkinan jika manusia tidak mengurat dan bercinta, kita akan pupus di dunia seperti pupusnya dinasour dan ini sudah tentu menyalahi amanah Allah itu.
Namun dari sudut lain, mengurat dan bercinta dianggap tidak berguna dan tidak membawa kepada kebaikan. Mengurat dan bercinta seperti ini tidak menjadi mukadimah kepada perkahwinan sebaliknya mukadimah kepada melahirkan anak luar nikah atau mencampakkan anak yang tidak berdosa ke dalam tong sampah dan longkang.
Mengurat dan bercinta seperti ini dilarang dan diharamkan dalam Islam. Selain itu perlu diingatkan juga bahawa tindakan seseorang itu mengurat dan bercinta itu biasanya bertitik tolak daripada perasaan dan emosi, maka dengan itu mudah sekali terjerumus dalam perkara-perkara yang tidak baik. Oleh itu sesiapa sahaja yang berhadapan dengan ajakan perasaan dan emosi untuk mengurat dan bercinta perlu berusaha sedaya upaya mengunakan kewarasan akal.
Malah sebagai seorang muslim kita juga perlu mengelak daripada konteks fizikal atau luaran yang boleh mencetuskan keghairahan seks yang seterusnya menyebabkan berlaku perlanggaran hukum Allah iaitu perzinaan. Dalam hal ini adalah amat perlu setiap individu muslim berpegang kepada tanggugjawab menjaga dan memelihara aurat kerana persoalan keghairahan seks mempunyai hubung kait yang amat besar untuk berlakunya perzinaan.
Bagi mengelak daripada perkara-perkara terkutuk ini berlaku, panduan rasulullah perlu dipatuhi. Baginda melarang orang Islam supaya jangan melampau dalam mengurat. Malah baginda menyuruh mereka bercinta kerana Allah iaitu mencintai orang yang dikasihi kerana Allah.
Terdapat beberapa riwayat menceritakan Nabi Muhammad s.a.w membenarkan hamba menyanyikan lagu mengurat dipanggil ghazl. Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Ibn Majah, Rasulullah menyuruh Aisyah menghantar seorang hamba yang pandai menyanyi lagu ghazl kepada pengantin kaum Ansar yang menjadi kerabat Aisyah. Ini kerana menurut Nabi, kaum Ansar ada keramaian termasuk mendendangkan lagu-lagu ghazl. Baginda berkata : Sesungguhnya kaum Ansar adalah kaum yang ada pada mereka ghazl. (Ibnu Majah. Hadis No 1890)
Ghazl bermaksud mengurat tetapi ghazl dalam beberapa hadis nabi bermaksud mendendangkan lagu-lagu cinta yang sunyi daripada kata-kata baik dan sebagainya. Dalam hadis lain yang diriwayatkan oleh al-Bukhari,muslim dan lain-lain, Rasulullah menginggatkan supaya seorang penyanyi keluarga baginda bernama Anjasyah supaya jangan terlalu melampau mendendangkan lagu-lagu yang memperkatakan tentang mengurat dan bercinta.
Dato Dr Mashitah Ibrahim, penolong profesor di Jabatan al-Quran dan Sunah, Kulliah Ilmu Wahyu dan Warisan Islam, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) memberi penjelasan mengenai cinta. Cinta ujarnya sering dikaitkan dengan barat atau Bollywood tetapi sebenarnya orang terlupa bahawa pokok persoalan cinta merupakan matlamat asasi dalam Islam.
Islam adalah agama yang membawa matlamat cinta. Cinta kepada Allah, cinta pada rasul, cinta kepada negara dan cinta sesama manusia. Sebab itulah rasulullah menekankan dalam mendidik anak-anak daripada kecil lagi diterapkan soal cinta. Dalam sebuah hadis, Nabi bersabda: tanamkan dalam diri anak-anak kamu cintakan Allah, cintakan Rasul, cintakan ahli keluarga Rasulullah dan cintakan membaca Al-Quran.
Ini menunjukkan cinta itu suatu yang penting diterapkan dalam diri setiap muslim sehinggakan Nabi s.a.w bersabda bahawa tidak masuk syurga sehingga kamu belajar cinta-mencintai diantara satu sama lain.
Remaja bercinta jelas beliau bukan suatu perkara yang melanggar fitrah. Ia satu fitrah tetapi perlu diaturkan bagaimana cara mereka bercinta. Cinta tidak boleh berdasarkan emosi semata-mata, REMAJA mesti ada rasa tanggungjawab.
Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut