Wednesday, August 4, 2010

-aku cinta kau.....makanan-

   
makannn..

"Hanya satu pintaku...untukmu dan hidupmu...baik-baik sayang..ada aku untukmu..hanya satu pintaku..di siang dan malammu...baik baik sayang...karna aku untukmu...."baik-baik sayang_ST12

Salam..
wahhh...lamanya x blogging...agak sibuk...welll biasa la budak U....hahahaha...berlagak gila ak ni...ermmm..ap ak nk taip ek..okei2...nk taip sal tjuk diatas...
AKU CINTA KAU...............MAKANAN....muahhhhhxxxx....

persoalannya:
minum2...
i)kenapa aku suka makan??
          
     *saya suka makan kerana makan itu indah..perghhhh ayatttttt...hahahahahaha...seronok bila dpt mkan byk2..lebih2 lg klu makan kat Mc Donald...dgn breakfast pgi mcmuffin and arabic coffee yg berharga RM4.20 termasuk tax...hahahah..tambah pulak dgn mcvalue lunch yg sudah semestinya tarikan kepada restoran makanan segera yg femes ini...dgn double cheesee burger satu set meal dgn harga RM10.00 termasuk tax...walaupun agak melampau harganya nmun begitu kepuasannya amat lah memberangsangkan ...hahahaha...cantekkk ayat tuhhh...service termasuk wifi free zone...hahahaha..lepak boleh dri pgi smpai malam...surau berdekatan di mydin mall @ giant hypermarket kuala terengganu...di giant ad aircond yeppp..mydin ad kipas je,,,tp sudah diubah suai menjadi sgt cntekkkk...hehehehehehe..parking juga disediakan percuma tp hanya utk dua jam..klu lebih,tayar akan digari..quin3...

gemuk x???kurus lagi kn??
ii)bagaimana aku makan??

     *saya akan makan makanan yang mampu dibeli shaja...hahaha...oleh sebab itu...saya akan tggu waktu mcvalue lunch..kerana save la skit 10 % drpd harga mknan asal...wlaupun rmai org nmun begitu,saya tidak kisah...hahahaha...tempat lepak seterusnya adlah di NODDLE STATION...makanan nya di situ agak mahal...namun keselesaan tahap 1 1/2....hahahaha...kat sne ad iceblended yg sememangnya pergghhhh...sedap gila a.k.a mahal gilerrr....hahahaha...iceblended latte RM8.00 shja and tunai...then tmpat len plak,ak suka pegi mydin kat bhagian each a cup...bezzz tuuuu iceblended dia...ad fruit flavour...ak suka yg GREEN APPLE AND BLACK PEARL...RM3.60...lg murah kn???kat kampus iceblended x sdap lgsung harga RM3.50..hahahaha...each a cup tu serupa dgn ICEBLOG kat DPMALL...i'm love it...huhuhu...

ololoooo...hahahaha

iii)masalah kegemukan dan hampir kegemukan...
             
       *ini masalah biasa bgi student mcm aku ni...lgsung x pkir sbb kegenukan..sbb ak still kurussss wlaupun berat da jdi 52 kiloooo!!!!!waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..............spe ckp ak x bimbang???tp tu ar...nk wat cmner ak suka mkn...nnti nk kwin ak diet ar...biasa org slalu tny..apa hobi awk???
aku akan menjawab...hobi saya adlah MAKAN...ak suka drive...ak suka lepak n npe ak x suka belajar...tu yg salah dr segi undang2 mnjdi seorg ank yg taat...ank spatutnya mmpunyai hobi yg positif bkn negatif mcm ak...itu adalah salah....so...jgn contohi ak...ak ni bdk jahat,..lagenda budak jahat...kihkihkihkih...mintak maaf kat ma and abah...i janji dgn ma n abah,i akan brubh jd lagenda budak nerd...huhhhhhhhhhhh...

iv)tukar topic...wasiat yg aku tulis ari tu time mggu UPKP di kelas A 3-1...

assalamualaikum...


mungkin hari ini anak kamu ini sudah tiada lagi di dunia yang fana ini. Di saat aku menulis wasiat ini mungkin aku sudah berada di alam barzakh... Doakanlah aku tenang di sana. Sedekahkab Al-Fatihah kepada aku supaya aku sentiasa aman di sana..Ma,maafkanlah segala kesalahan dan ampunkan dosa along sepanjang hidup di dunia ini...halalkan segala makan minum sejak kecil sehinggalah saat ini...ma,jga dri,jaga makan,jangan lupa skit makan ubat,jaga abah..buat abah,terima kasih atas segala-galanya,sejak kecil didik along dengan sabar n penuh kasih syg.abah..pesan kat adik2 belajar elok-elok..ingat kat along selalu..jangan lupa lawat lah along di pusara setiap mggu...kirimkan salam akhir along kepada semua saudara-mara kita.janganlah ma n abah meratapi pemergian along.kalau ma and abah sedih,along kat sana lagi sdih..sekiranya ditakdirkan along tiada lagi esok,redha lah kerana semuanya ketentuan Illahi...doakan kesejahteraan along di sana.mungkin kita boleh berjumpa lgi di alam akan datang..salam syg dan rindu buat mama,abah,akmal,umar,yo and ain. izinkan along pergi dahulu..maaf..assalamualaikum..


                                                                                                                                   salam rindu,
                                                                                                                                    anakmu...

huk3...inilah yg membuat kan aku menangis ketika menulis wasiat ini...ketika itu barulah ak sedar mak ayah adlah pling penting lam idup ni...

sekian sahaja utk kali ini...salam sayang...
misskaynezz
a.k.a knezati

2 comments:

Syarafina Sabri said...

makan!! berat sy naik jgak..
perut pon buncit.. haha

misskaynezz said...

yg tersembunyi...x yah sbut la cyg...hahahaha

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut