Sunday, November 21, 2010

-kilang batik-

salam..
hua3..
first gua nk ucap trimas for..
my loyal and readers..
tq so much..
x lupa juga kepada readers2 yg sembunyi2 tu..
mr.acap..
hahaha..
miss u frenn..
len2 pun tq byk2..
yela..
gua ni bkn sape2 pn kn..
stkat budak baru lam blog..
but sumpahh..!!
mmg gua buat blog bkn bertujuan utk menjana hasil pndapatan..
gua x lyn skit pun adnufang or what..
gua mmg taip blog pkai otak,memory dan jiwa sndri..
about money and bisnes..SORRY..
not interested!!
huhu..
bkn apa..
gua saje2 je ltak blog lam fb..
bkn tujuan utk glamour..
tp mmg sejak azali gua suka buat cmni..
slagi x slah..
its ok,right??
gua syg korang2 semua..
i love you..
muaahhh..
cyg dia...
hahahahaha..

kilang batik??
apa ka hal plak ni??
tajuk yg pelik??
ehem2..
gua ni bkn ank org berada sgt..
juz ank dara keturunan batik..
ahakss..
x slah kalau gua ckp gua anak designer..
hakikat yg nyata..
lalalalalalala..
oleh disebabkan gua anak seni..
so WAJIB ke atas gua..
utk belajar membikin batik..
hahaha..
well..
its really easy lalink..
dun scare to try..
its ok to make wrong in first trying..


first.. 
ready da frame..
betul2 kan..
(tu adik gua..yo)
as known as KORIYA..


then..
ambik kain putih yg pnjgnya..
2.5 meter..
pakukan ia di tempatnya..


3rd..
selesai pakukan ia..
tarik frame smpai kain putih itu tegang..


next..
pin kan ia..


then..ambil lah warna sesuka hati lu..
then..
corak kn di atas kain tersebut..
ggua memilih warna grey..
hahaha..


semangat gila..
hahaha..
anak batik katakan..


dah hampir selesai da...
yeahh..
lawa kn??


yg gua da siap..
its yo's turn now..


yo menyambung kerja gua..
coz dia ckp..
"long,mne aci mu masuk gambo sorg"..
hahaha..
ok2..


abah mngambil kesempatan juga..
kerana yo terlalu lambat buat kerja..
tkut kering je..
nnti x jdi..


ok..
kte taburkan ramuan RAHASIA ye..
jeng3..


tabur2..hehehe..
ikut suka hati ye..


ini hasil gua bikin sndri..
semua nya 5 helai..
RM1 satu..
5 helai..
RM5..
aiyaaa..
kena usaha lebih ni..


nice...hasil..


gua buat ni..
jgn sebarangan ye..


conteng2...
mama pesan..
"jangan pilih warna pelik"..
"nnti x de org nk beli"
huahuahua..


then angkat..
g jemur bawak chaya matahari..
kasi kering btol2..hehe


wah..
lawa..
hijau..
misskaynezz


kepada tuan pnya kereta..
bila mau ambik??
hahaha..
sy sudah mau tolak kereta ini..ltak tepi jln maaa..
jual saja..
dapat manyak untung mehh..
lalalalalaiii...


SEEM NOOR..
class gtu..
haha..
pasni gua nk buat kat umh gua sndri..
~2K~
hehehehe..
romantik2..


TAM 5673..
abah punyaaa..


actually..
ni mama punya..
hahahaha..
gua kebas..
mama kan da ad triton..


wahahaha..
orennn..
sapa knl umh gua ni??


katakan YES utk saya..
saya berjaya..
anda bagaimana??


Y.E.S
year end sales...

SELAMAT MEMBUAT BATIK..
boleh cuba dirumah..
hubungi gua utk jawatan kosong kepada sesiapa yg berminat laaa.
alohaaa...
sempat promote tuh..
k ar..
chiowww..
salam

2 comments:

Miracles Of Life said...

salam sis..boleh tau kilang ni kt mne ?

k.n.e.z said...

salam kembali...kilang ni kat terengganu, wakaf mempelam...
SEEM NOOR BATEK SDN BHD.

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut