Tuesday, December 7, 2010

-ganu sejuk-

salam..
hailailailai...
uhhh....
title post agak bez..
listening to ANDRA and BACKBONE's songs..
x la minat..
tp belambak lam lappy..
hahaha..
ok..
about title above...
ermmm
terengganu sejuk???
yesss...
rite...
x than la...
mjur lah time musim monsoon cup, gua ke melaka..
dua pupu kawennnn..
adik2 ckp pengantin lelaki sebijik cam encik Mott..
hahaha...
gelak je gua..
nk wat pe lg..
x kan, nak g ambik gamba plak..
hahahahaha...


ok...
da story..
ermm..
actually gua bru je smpai umh semalam...
oleh kerana da lme tggal blog...
(juz 5 hari je)
cehhhh...
ni photo time lam kete..
on the way ke pantai puteri..
lokasi kawen dua pupu gua..
gua x knl pn..
but my mom says that he is SUK for negeri melaka..
hurmmm..
ptut la jamuan makan pun grand je gua tgok..
tgh tu adik gua no 4..
yo bin..
heuw tat bin...
hahaha..
cam mualaf plak gua tgok..
aiya...
ni hou ma?


ermmm...
biasa la ni..
ambik2 gamba ni mmg hobi adik beradik gua...
bkn ap...
klu x wat gini..
nnti dorg maen2..
lg bising...
bosan gua dgr..
terjerit sana..
terjerit sini..
hurmmm...
amat menyakitkan pikiran tau...
nak buat cmne...
dasar budak2 kan..


huhuhu..
sudah semestinya adik gua lg cantik dri gua..
hakikat yg nyata..
tp gua menerimanya seadanya..
ok..
cerita lawak lam kereta..
one day..
adik gua..
yo and umar gadoh lam kereta..
abah n ma buat dek je..
dah biasa..
so..
lantak la..
then ap yg si yo ni buat ntah..
umar menjerit..
"yo!!!berani mu kurang ajor ngn abang mu ni??"
then..
dgn pantasnya yo jwb blik..
"umar...cg ak ajor banyok doh ke ak..mu kabo ak kurang ajor...wat mende aku gi skoloh nyer??"
"umar, mu yg kurang ajor...mu gi skoloh blajor dop??ke nak aku ajor mu??"

hahahahaha..
tergelak gua n adik gua yg duorg ag..
lawak btol bdk yo n umar ni...
ma n abah..
wat relax je..
masing2 dah letih marah2 kat dorg..
susah sgt nk senyap..


time gua ambik gamba ni..
adik gua si yo ckp kat gua..
"long,ingat lawa sgt la tuh??"
mmg bdk ni nak kne lada ni..
hahaha..
gua jwb blik..
"mu susoh npe??"
hehehehe..
si yo buat muka blurrr...
hahahahaha..
mls lyn katanya..


hahaha..
bkn terengganu je ujan tau..
ni time gua kat melaka...
perghhh..
ujan gak...
cuma x lebat...
tgok tuhhh..
mendung kn???


pakai baju kurung g mall..
apa slahnya..
musim org kawenn..
huhu..
tp kan..
cuba tgok gua??
da GEMOK ka??
huhh..
tu la maslah gua skrg...
hurmmm..
runsing btoll..
spe ley tlong???
petua??


christmas da nak dkat..
semua mall da start buat sale for Xmas..
hurmmm...
tp kn...
gua hairan..
rmai ke yg smbut Xmas???
melayu pun ad smbut jgk ke??
no komen..


ermm..
ni la mainan si budak ain..
hahaha...
teringat zaman gua dulu..
tp gua dulu kurg men mende ni..
gua dlu abah ajar men teddy..
sbb tu skrg suka teddy..
abah jugak ajar gua sayang kucing n binatang..
malangnya gua ad asthma..
x ley bela kucing...
but i love cat..
yessss...
ye...
gua dulu mainan bear je byk..
tdo ngn teddy..
penuh katil ngn teddy..
bkn teddy je..
byk jenis ag la...
ad pink panter...
ad rabbit..
ad turtle..
ad cat..
macam2 la..
but now..
juz in  the store la..
hahaha..
x pun abah da buang..
yela..
da buruk..
kne air liur agi..
kena susu basi agi..
ala..
zaman kecik2..
tau ap..
hahahahahaha..



breakfast di Selesa Inn...
but lunch at The Legend..
huhu...
gua ad lunch sempena anugerah kedai harga patut la..
hahaha..
bkn g sje2..


tu mknan si yo..
gila byak..
hahaha..
dasar pelahap btol..


cmni la gua di KL..
selsema je sepanjang masa..
hidung berair sgt..
asyik sedut2 je..
smpai naik geli si akmal..
dgr gua tersedut-sedut..
last2 suh gua g toilet..
x than gua..
sejuk giler...
nk mkn pun susah..
alahaiiii..
tisu je la peneman gua..

ok..
actually post kali x berkaitan pun ngn tjuk post..
hahahaha..
sje...
susha sgt nak pkir tjuk nya..
last2 ltak la title tuh..
ermmm..

about terengganu..
ad jugak ke yg nak tau??
ok2..
trganu skrg sedang ujan renyai2..
tp kan..
spnjang gua ke melaka n KL..
my kazen, Ijah ckp..
trganu ujan je..
pagi smpai malam...
ye la kn..
musim monsoon..
dorg solat hajat tuhh..
nak suh ujan turun..
ermm..
x ptut2..
mujur umah gua x banjir..
alhamdulillah..
ok..
tu je kot for my post..
ermm..
utk makluman sesiapa yg membaca blog gua..
sorry a lot..
coz gua mmg story about my life je..
so x yah la nk komen ap2 ye klu x suka..
bkn ap..
ni blog gua...
blog kan bley di ibarat kan sebgai diary kan??
so x slah kan??
huhu....
sorryy...
sampingan je..
k la..
smpai sini dulu..

pesanan penaja...
for ckin: mkn la roti pisang ko sorg2..ak x jelez la..
for zie(my lovely kazen): sis..i miss u la...
for encik mott: jgn main ujan..nnti demam..
for silent readers: very thankful for u all...tq for reading my blog..love u..
for my parents: i always love u..

muahhh for all..


salam..
misskaynezz..

5 comments:

Syarafina Sabri said...

gemok nape gop??

misskaynezz said...

huhu...da chubby sgt ni..:(

Syarafina Sabri said...

chubby is better than cengkung..

misskaynezz said...

npe rmai ckp cmtu??
huhu

Syarafina Sabri said...

cengkung 2 nmpk x shat..

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut