Thursday, December 2, 2010

-hap..deet-

salam..
wahhh..
bersua kembali gua ke alam blogging..
eiii..
lamanya x menaip..
bkn apa..
gua bz and cepat letih..
stu lgi incik mott gua suka ngajuk2..
hehe..
rply lmbat je msti tau gua tgh ber 'fb' n blog..
hahahahaha..
jgn marah ye incik mott..
hehehehe..
ok..
mlm ni nak taip sal ap??
actually byk nak story2 ni..
first..
tgok gamba dlu..
yaiyaiyaiyai..


ohh..
dia cantik..
wahahahaha..
puji diri sendiri..


piala seri iman..
gua di meja PERSATUAN BATIK TERENGGANU..
huhu..
dah la duk dpan..
chya spotlight ag..
wahhh..
skit mata doe..


shark fin..
gua pn x tau..
first time mkn..
yela..
bkn kye sgt pn nk mkn mende nih..
hehehe..


buku atur cara..
agak menarik..
look interesting..
ahakss


hahaha..
ini akak ili yg join piala seri iman 2010..
menang no 2..
syabas..
tahniah..


gambar tidak disusun mengikut urutan cerita...
hahahaha..
ni time balik da ni...
lam kete da..


ni tmpat pertama..
lawaa.


terengganu..
no 2..
merah..


no 3..
10,000...
byk2..


my sis..
n my mom as known as my BOSS..


dia yg bergaya...
hahaha..
cehhh..
bergaya sgt la knon..


pakaian penuh sopan tuhhh..

ok..
tu je utk MALAM GALA PIALA SERI IMAN 2010..
next about ap plak ek?

skrg gua nk berkongsi psal CUSTOMER...
hahahaha..

ap tu customer??
smua org ckp customer itu no 1..
btol..
mmg btol..
gua bkn nk ngumpat or what..
namun...
cmtu la..
gua klu customer cerewet sgt..
trus pggil pekerja..
uruskan customer tuh..
gua lari..
buat keje laen..
bkn ap..
nnti naik marah plak...
kuar bhsa2 yg kurang sopan..
huhhh...
gua paling lemah dgn customer yg kaya2..
bkn gua ckp gua x suka..
cuma kureng skit..
dorg ni x phm la...
asyik2 mintak less byk2...
pstu try cri reject kat brg2 yg diingini..
semata-mata utk mengurangkan harga brg..
apa kes???
org kaya mmg cmtu ke??
so..
its mean..
bju2 or pakaian2 yg org kaya pkai tu ad reject la??
coz ble murah bru nk beli..
wahai org kaya??
beli kat reject shop je ka??
huhhh..
gua tgok org susah pn phm je, klu salesgirl ckp x ley less byk2..
org kaya??hampehh..
ayat nya bunyi cmni..
"ala dik, kdai lain murah je harga...npe kat sni mahal?"
ok..fine..
maaf ye..
mak cik...klu murah npe x pergi beli kat stu je??
pstu complain..ckp mahal sgt la...
kedekut diskaun la..
alohai..
nme je org kaya..
kalau btol2 kaya..no discount pn x pe la...
byr je..
pesanan gua kpd pengguna..
1.lihat harga..
2.kalau mahal,tnya "kenapa?"
3.DENGAR ap yg salesgirl explain..
4.jgn bandingkan harga jika tidak mengetahui kualitinya..
5.setiap harga yg ditetapkan itu,adalah berpatutan..
6.cuba pikir about modal,upah pekerja dan sebagainya..
7.sila lihat juga sama ada kedai yg anda kunjungi itu, berjenama atau tidak??
8.sokonglah barangan buatan malaysia..

cuba bce ayat ni..
"dik, ari tu, sy try g kdai laen, tp brg2 dorg x memuaskan ati la.."
"no quality...sy x suka...cpat rosak..kat sini jugak yg ok nyer.."
so..
pendapat lu org??
cmne??
setiap kedai itu ad kelebihan dan kelemahan..
maybe kat kdai gua harga agak MAHAL..
nmun..
kualiti kami jaga ye...
reject,mmg kami jwb reject..
tp yg PASTI..
customer skali dtg,mesti dtg lagi for the second time..
bcoz brg2 kami tidak didapati di mana2..
huhuhu..
tu je la komen gua about customer..
satu lagi..
jgn marah kat salesgirl..
dorg mne tau ap2 sal harga brg mahal ke x..
kerana itu adalah arahan dri bos dorg..
bkn maen suka2 je buat cmtu..
harap mklum ye..

post ini bukan dituujukan kepada sesiapa..
ia adalah UMUM..


gua esok akan ke melaka selama 3 hari..
KL sehari utk award kedai harga patut..
so..
selamat bercuti kpd semua readers..
eh..
silap..
kpd gua sndri la..
salam 1Malaysia..



No comments:

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut