Tuesday, December 21, 2010

-pencuri biskut..lol-

salam..
bersua kembali di alam blog..
x habis2 ayat tu..
arghhh..
bia la..
ni kn blog gua..
suka ati gua la kn??
ermm..
ok topic di atas..
x la menarik mana..
tp bg gua ia agak menGELIkan hati..
huhu..

hahaha..
itu gambaran cmne keadaan berlaku..
al kisah nye begini..
semalam time balik kerja..
makanan da abis..
tinggal lauk je..
kurg asam pnya adik2 kat umh..
duk umh je..
tahu perabis kan mknan je..
aiyaaa..
then lepas maghrib ma and abah kuar la..
pergi bank and cari makanan..
hahahaha..
punya lah bosan..
gua and adik bradik g mkn semua pengat nangka kat dapur..
hahahahaha..
then mama blik..
makanan pun smpai..
tgh mkn..
tiba2 si akmal pergi cri biskut dia lam almari kering..
then dia marah2..
"wei,spe CURI biskut kesayangan ak eh??mu ar ni Umar..."
"x dop doh org len..gendut..gemuk.."
muka akmal mmg bengang ar..huhu..
umar jawab.."wei,bkn ak..men tuduh ak sokmo..sumpah ak dop ambik"
hahaha..
gua berhenti mkn jap..
gua pn tny adik gua yo..
"yo,mu ambik ke???"
yo jwab blik dgn muka mngatuk..
coz sepatutnya pkul 9 mlm ni waktu tdur dia da..
"bkn ak eh...ak sokmoooooo kena.."
hahahaha..
tergelak gua tgok muka dia..
mata hmpir tertutup..
mulut mengunyah roti canai..
hahahaha..
akmal makin nak mrah..
abah buat dek je..
then gua tgok ain..
dia senyum2..
sah..
dialah PENCURI..
tp bila gua tny..
dia buat muka x bersalah..
gua tny dia..
"ain,mu ambik biskut akma??"
dia buat relax je..
was2 gua...
akmal pun ckp..
"dah la x tinggal satu pun kat ak..kurg ajor lake.."
gua tny ain lagi..
"mu wat npe biskut 6 paket tu??mu jual.??"
then dia senyum..
mmg sah dia JUAL..
alala....
mmg mengamuk la si akmal..
da la jenis hot temper..
abah pun tny..
"ain,awak jual kat spe??ADA ye???"
dia x jwab..
mmg menggedik la bdk ni..
akmal pun jerit..
"x kira ar..spe mkn biskut ak eh,dop HALAL!!biar ar.."
"dop HALAL!
"dop HALAL!
"dop HALAL!

then abah pun ckp..
"meh sini plastik biskut tuh, abah nk tgok ad x logo HALAL.."
hahahahahaha..
tergelak-gelak gua n adik2..
sempat plak abah bergurau..
akmal buat muka..
huhuhu..
then da siap mkn..
ain jumpa mama..
then mama tny..
"ain, awak jual brp sen kat ADA??"
ain jawab..
"20 sen..ma.."
alamak...
biskut tu sepaket hampir RM3.00...
dlm ad 8 paket..
dia ambik 6..akmal dah mkn 2..
jual 20 sen??
balik modal ke??
"jual la RM1 ke..ni x..20 sen je..ish3..ganti blik duit akmal"..mama ckp..
ain jwb..
"doh ma..brp ringgit kena bagi ke akma??"
mama garu kepala..
mls nk lyn daa..
gua pn ckp kat mama..
"ma,besar nnti x ley bwk ain pergi jualan luar.."
"nnti,klau customer mintak kaftan RM10 untuk harga RM25..rugi RM15.."
mama gelak je..
hahahahahaha..
then akmal still jerit2 nk marah..
gua masuk bilik..
then text ngn one K..
pstu tertido..
hahahaha..
sorryyyy..
hehehe..
k ar..
tu je..
salam..
knez..

watak utama..
ain..SEEM NOOR AIN..
adik ku yg bongsu..
umur 6 tahun..
pndai jual2 brg org..
ptut duit tabung dia byk..
akmal..
adik ku no 2..
suka mkn biskut spirulina..
best sgt ke???

4 comments:

Syarafina Sabri said...

mmg seem nor btol..
kecik2 nk nege doh..

k.n.e.z said...

haha..nege ambik kesempatan..ad ke gtu..

Syarafina Sabri said...

erm,, mature??
tdg nye trabur skali..

k.n.e.z said...

hahaha...org ckp btol..
nmpak matang..

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut