Wednesday, January 26, 2011

-masalah.problem.tidur-

salam...
selamat menaip..
hoho..
gua baru je abis kelas..
wah...
jadual agak padat...
namun x sepadat hari isnin..
ermmm...
nak tgok jadual klas gua..
jap2..
nak cari..

ok..
dah jumpa..
hehehehe...
tgok tuuuuuu..
padat kan???
ok..
about the tittle..
masalah tidur...
gua sebenarnya dri dulu ag susah nak tidur..
kalau time skolah dulu..
gua tidur awl..
tp terkejut awal2 pagi...
wahhh...
dah la kul 2 pagi..
x pun pkul 3 pgai..
eii..
mmg seram ar...
dah la kat hostel..
gua bkn lah terlihat mnde2 tu..
cuma X NAK terlihat..
hahaha..
uiii..
dah la gua je yg berjaga..
seram sejukkkk..
semua ad..
sejuk2..
tp berpeluh..
huihhhhh...
kat uni pun ad gak kdg2 terjadi cm tu..
tp x pe..
roomates gua baik hati..
dorg benarkan gua bkk lampu satu..
dorg mmg tdo lena..
x pe la...
hehehehe..
tengkiu ye semua...

ni info yg gua search kat igoogle...

Tips untuk Masalah Tidur : Insomnia

Kajian menunjukkan insomnia(susah untuk tidur,selalu berjaga di tengah malam dan kualiti tidur yang rendah) telah merebak dikalangan golongan dewasa sebanyak 45%!
Lebih kurang seorang dari 2 orang mempunyai masalah tidur. Insomnia berkait rapat dengan masalah kesihatan seseorang dalam memberi perhatian ketika berkerja,belajar dan bersukan. Akibatnya, ramai yang mengalami masalah ini terjebak dengan masalah tekanan mental dan penyalahgunaan dadah dan alkohol.
Di bawah merupakan tips yang dapat membantu mereka yang mempunyai masalah tidur:
  1. Tidurlah mengikut jadual dan biasakan diri untuk tidur dan bangun pada masa yang kita telah tetapkan.
  2. Bina persekitaran yang kita rasakan boleh membuat kita tidur. Contohnya, padamkan lampu, tutup tv atau radio dan juga pengudaraan yang baik.
  3. Jangan biarkan diri anda tertekan atau memikirkan sesuatu ketika anda hendak tidur. Ini akan menganggu fikiran anda dan menyebabkan otak anda berkerja untuk menyelesaikan masalah itu sehingga menyebabkan anda susah untuk tidur.
  4. Elakkan meminum kopi atau minuman yang mempunyai kaffeine/alkohol. Kalau nak tidur pukul 10, paling lewat boleh minum, pukul 8.
  5. Carilah sebab untuk anda tidur. Elakkan tidur pada waktu petang. Seeloknya bersenamlah 30 minit sehari dan 4 jam sebelum masuk tidur.


ok...
ni wallpaper gua..
gempak x???
x de la sgt kn??
hahahahaha...


ermmm..
ok skrg brubah topic..
gua nak bgtau yang terengganu tgh mendung skrg...
kepada sesiapa yg nak blik cuti mid sem..
ati2 ye...
angin kuat gila...
huhh...
tgok ar smpai bdk2 ambik kesmpatan main wau...
bez gila....


skali tgok cm alien nak turun ke bumi..
gmba lam ni..
x nmpak mne..
tp kalau lu org tgok yg real..
perghhhh...
mmg cam beribu ar...
cm semut terbang je..
seronok wei...
hahahahaha...
kdg2 pnas..
kdg2 sejuk..berangin...
hurmmm
x phm gua dgn cuaca skrg..
lappy pun ckp cuaca cmtu..
hahahahaha...


jeng3...ni la kasut baru gua...
ahahahaha..
ni smlm gua ternampak di giant..
terus ambik..
keluar kan duit..
bg kat cashier...
hehehe..
msuk plastik beg...
yg manik2 smarties tu gua yg letak..
jahit tau..
ingt anak dara ni x pndai jahit ke??
hehehe..
lu org ingt x beg gua yg coklat tu...
hahaha...
tu pun jahit sndiri...
hebat x??
sama je butang kat beg n kasut tuh...
hehehehe..
gua mmg cmni..
suka trademark sendiri..
gua actually x suka org sekeliling tiru style gua..
namun gua terpikir gak...
bagus la...
jadikan ia trend...
cm hebat je gua nak bwk trend sendiri...
hehehehehehehehe...
sekurang-kurang nya..
kalau org tanya..
"wei,cntik ar gaya ko..mne ko dpt ilham ni??"penanya
"oh...ak copycat dari knez tu...yg comey2 tu..."penjawab
hahahahahahaha..
angan2 je lebih...


ok...
ni gaya sempoi..
no parking pleaseeeee!!!!
no parking in my heart too....
keh2..
gatal....
miang...
ni gmba td..
bru abis klas....
credit to tehah choi...
ko mmg baik hati GILA....
:)

pesanan penaip:
gua actually rindu gila kat kwn2 siber gua dulu..
manalah pergi semua2 ye...
taufiq..
ben..
ariff..
byk lg kot...
gua pun dah hmpir lupa semua nya...
kwn setia gua encik acap pun sama...
rindu la kamoooo kwn...
gua x nak ar senarai kan semua nama2 kwn siber gua..
coz nnti org tu marah..
bkn sbb ap...
SEMUA LELAKI...
hahahahahahaha..
yg pompuan ad...
tp semua lost..
kecuali kwn2 skola gua lah...
gua dulu mmg rmai kwn siber laki..
tp dulu la...
skrg dah kurg..
semua me'lost' kn dri..
ermmmm...
tu semua kenangan lama...
kisah lampau..
ececececehhh...
kpd peminat2 gua...
(hehehehehehehe)
jgn cemburu ye..
gua mmg dri dulu dah rmai kwn...
tp sumpah!
KAWAN JE....

p/s ikhlas:
kwn2 siber gua...
ingt gua,pliz contact me back...
hehehehehe....

k la..
esok plak update...
mlm ni ad kelas ganti far..
and gua dah dpt tutor ECO..
bez2...
arap2 paham juga..
dan tidak tensen dgn gua yg byk bertnya ni...
ok la...
salam...
misskaynezz..

No comments:

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut