Saturday, January 15, 2011

salam..
selamat pagi asia..
hahaha..
gua sebenarnya agak bingung..
kenapa manusia terlalu taksub dengan perkataan "CINTA"??
atau dalam erti kata lain..LOVE..
tp sama je kan..
adakalanya gua sendiri tertanya-tanya..
adakah gua sendiri begitu??
ermmm..
ap gua nak jawab..
andai kata seseorang bertanya kepada gua..
apakah perasaan anda ketika bercinta??
gua barangkali menanyakan kembali..
ada apa dengan cinta??
hahahahaha...
bagi gua..
cinta ialah sayang..
cinta juga suka..
namun begitu..
cinta juga memakan diri sendiri..
dengan cinta,kita menjadi angau..
tak keruan..
bak pepatah melayu..
mandi x basah..
mkan x kenyang..
tidur terabai..
hahaha..
ntah btol ke tak..
ok..gua bkn lah nak mengata sesiapa di sini..
ini sekadar taipan jari gua je..
hehehe...
bagi gua..
bercinta biarlah bertempat..
jgn disebabkan bercinta..
kita menjadi lupa diri..
lupa Allah...
lupa family..
lupa kawan..
haiii..
mana boleh cmtu...
kita manusia je...
kalau bercinta 100 tahun pun..
kalau x de jodoh...
x ke mana juga..
contoh lagu nasyid yang pernah gua dgr..

cintakan bunga..bunga kan layu..
cinta manusia, manusia akan mati..
cintakan Allah..kekal abadi..

lagu tu bez..
:D

gua bukanlah berniat utk menyindir..
jauh sama sekali..
gua juz berpendapat..
jika terlalu taksub bercinta...
apa akan jadi??
kepada diri gua sendiri..
kepada anda??
kepada ibu bapa??
kepada masa hadapan anda...
pikirkan lah..
gua terus terang ckp..
gua bercinta sekadar ala kadar..
supaya ada seseorang yang akan menasihati gua..
untuk..
sentiasa ingatkan gua kepada Allah..
sentiasa ingatkan gua kepada ibubapa..
sentiasa ingatkan gua kepada masa hadapan..
sentiasa ingatkan gua supaya sayang DIRI SENDIRI..
bukan sekadar ucapan sayang..cinta..suka..
kerana manusia memerlukan peneman yang setia..
untuk membimbing ke jalan yang benar..

bak kata mama gua..
kalau nak cari lelaki..
haruslah ada tiga perkara utama..
1. beriman dan berkempimpinan
2. mempunyai harta yang boleh menanggung kita
3. mempunyai pekerjaan yang tetap..
haha..
hebat bukan??
so..
alang2 bercinta..
apa kata lu org cuba bgtau kat boyfren(bg pompuan la..)
"sayang,u kena belajar btol2..cari pekerjaan yang halal dan tetap,supaya u boleh tanggung i..
InsyaAllah papa i lembut hati setuju u jdi bkal suami i.."
hahahaha..
hebat ar misskaynezz..

dah ar..
x nak taip lebih2..
nnti menimbulkan syak wasangka...
salam..
misskaynezz

2 comments:

ReEnApPLe said...

betullah cinta tue memakan diri... tak de cinta dalam dunia yg kekal...yg kekal hanya cinta pada Ilahi....
bagi aku lak... cinta tu adalah sesuatu yg bodoh.. huhuhu

k.n.e.z said...

ermm..
cinta tu buat org angau ad la...

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut