Thursday, February 3, 2011

-gua.nak.berubah-

assalamualaikum..
hurmm..
ujan lagi..
wifi bengom lagi..
apa2 je la..
bosan da..
skrg ni keadaan di rumah gua kecoh..
adik ain gua..
"ma!!itik abah terlepas!!!5 ekor.."
ermm..
mama tny..
"mcm mna bleh terlepas??"
ain jawab.."dia patuk lubang guna hidung dia..."
hahaha..
itik ad hidung ke paruh??
hahaha..
kaget gua jap..
sementara itu..
gua tgh menaip blog ni..
smbil si comott(kucing terbiar yg dibela)..
mengigit2 kakiku...
kurang asam pnya kucing..
hahaha..
aktif gila...

ok..
about the topic today..
gua semalam2 lepas..lepas..lepas...
x ingt dah bila..
ad terbaca satu artikel..
tentang aurat wanita..
hurmm..
agak terasa jugak la..
tambah2 lagi..
gua ni dah berpunya..
msti lah org pikir bukan2 ek..
tp apa2 pun..
gua nak bgtau..
gua bkn pompuan cmtu..
gua masih punya agama..
masih ingat larangan ALLAH..
masih patuh suruhan ALLAh..
masih tahu BATASAN antara lelaki dan perempuan..
ermm..
x nak la mengomen byk2..
gua ni agak x updated mne skit..
kdg2 bila terlihat somebody buat perkara yg..
X PATUT dilakukan..
gua rse nak marah..kecewa..
kesal..
menyampah..
dan KASIHAN...
bermesraan dgn lelaki yg bru kenal..
x smpai setahun..
bg pegang2 cm dah kawin..
apakah???
ISLAM ka??
no komen gua..
gua x bermaksud sesiapa di sini..
UMUM..
cuma gua KECEWA..
nama je pompuan bertudung..
tutup..
ayu..
huh!.
bohong semua nya..
gua pasrah..
SEDARlah kwn2..
dunia hanya sementara...
ok..
kamoo nak idup bebas??
so kawin la..
sng...
kdg2 gua tertanya..
mana maruah dorg??
x ingt ke maruah diri??
maruah ibu bapa??
gua amat KECEWA...
gua bersyukur dpt parent yg SGT ambil berat..
take care sal kesihatan..
take care sal solat..
take care sal aurat dan batasan..
semua lah..
walaupun gua ni anak bisnesman..
tp gua x pernah kelunturan kasih syg..
agama..
didikan..
malah..BERTAMBAH..
ingt KAWAN2..
kalau lu buat dosa...
buat larangan ALLAH...
kita SEMUA akan kena bala..
lu org mmg x tkot..
tp KAMI???
dah la asyik BELA lu org je??
nnti kami kena..
siapa nak BELA??
x de kan..
huh...
gua bkn ustazah..
bkn ulamak..
tp gua pun baru je baca post ni..
kekadang terasa jgk..
tp gua tau diri gua..
ok..
gua nak berubah..
serius!!
gua hanya nak pkir..
ALLAH..
ibadat..
diri gua..
parents..
family..
kawan2..
study..
kesihatan..
dia..
blog..
tu je...

k la..
sampai sini je luahan perasaan gua..
paham2 sendiri la..
ini UMUM..
gua x melibatkan sesiapa lam hal ni..
gua juga menasihati diri sendiri..
salam..
renung2 kan..

No comments:

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut