Tuesday, March 29, 2011

-earth.not.feeling.well-

assalamualaikum..
huargggggggggggghhh...
kelas CANCEL..
yeah...
bazir air je mandi..
i say mannn...
uh...
earth not feeling well..



yeah..
statement dri lecturer QMT gua..
benar katanya..
beliau ckp..
dunia ni dah tua..
dah NYANYUK...
macam manusia jgk..
sekejap hujan..
sekejap panas..
sekejap ribut..
sekejap taufan..
pastu..
gempa bumi..
then..
tsunami..
hujan semula..
panas..
mendung..
ribut..
petir..
hujan lagi..
erm...
penin lak...
tu la...
lecturer tu cerita lagi...
masa Nabi S.A.W naik ke langit..
dlm peristiwa Israj Mi'raj..
Nabi ada ternampak seorang perempuan tua sangat..
membongkok-bongkok..
then Nabi tanya Malaikat Jibril siapa dia?
Malaikat pun jawab..
itulah usia dunia sekarang ini..
cuba bayangkan..
zaman Nabi bila?
berapa beza tahun zaman Nabi dengan zaman kita?
kalau zaman Nabi, usia dunia dah tua,zaman kita sekarang ni?
usia dunia dah jadi berapa??
wallahulam..

ok..
back to the topic..
bila difikirkan kembali..
sampai bila dunia ni akan terus bertahan..
dengan terlalu banyak kemajuan yg melampau2 dri seluruh negara..
yg mmberi impak kpd dunia..
laut..
semua nak tambak..
hutan..
semua nak licin..
sungai..
semua benda kita nak buang..
sedarkah wahai manusia???(termasuk gua ni)
ish3..
Subhanallah..
Allah Maha Besar..
manusia yg alpa..
meLAYU juga..
:(




tgok tuuuuuuuuuuuuu...
tanah runtuh..
gua x tahu jgk benda ni kalau x Puan Shida yg buat annoucement..
hoho..
:)
love Puan Shida..<3
ini bermakna lagi senang la ABANG BANGLA nak masuk kolej..
MELAWAT kita-kita semua...
yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..
TIDAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oh...
apa nak buat ni??
uwaaaaaaaaaaaaaaa...*ayat mr.UBI slalu guna..
hoho
duk diam2 sudah..
KENAPA?


sbb..
pagar kat hujung tu dah roboh..
disebabkan Istana yg sedang dibina tu ar..
aishhh...
tgok3...
kan senang ABANG BANGLA nak masuk..
x pikir ke??
mmg x pikir kebajikan org sekeliling btol..
human welfare??
aishh..
KAMI ni perempuan la...
hello2..
pelik gua..
pagar Istana je dah tinggi..
mmg x kan la perompak nak panjat kan..
baik tidur je kat rumah..
hahahahaha..


ok..
tenang knez..
tenang..
hohoho..
baca itu ye..
KECEMASAMN...
dinasihatkan bertendang tenang..
tidak relax gelabah..panik..
hoho..
bagus kan UiTM??
cewahhhh...
ala..
wajib tampal..
prosedur..
hiasan kolej...
baru nmpk LAWA..
good job..!


ok..
payung gua rosak!!
nak payung baru..
payung meydeen ni mmg x tahan lama la..
eh...AKU SUKA!
suka sesangat payung rosak ni..
ni gua curi snap gambar..
tu payung bilik nini&titi..
nak payung tu boleh??

hoho..
mesti payung naik harga kan skrg???
*********************
ok..
hari tu gua ad dgr tehah choii~ ckp malaysia bakal kena gempa bumi...
ini kerana titik ap ntah telah beralih ke malaysia..
malaysia kan mana ad titik ap ntah sebelum ni..
aman je kan..
tp disebabkan effect dri tsunami di japan..
titik tu teralih dri indonesia ke malaysia..
ermm..
mintak jauh la ye..
aminn..
nak ckp x nak..
x boleh jgk..
kalau benda dah ditentukan..
tawakkal je..
tambah plak..
gua dpt flash message dr MyLife..
Inflaksi akan bakal MENYERANG x lama lagi di Malaysia..

ni kerja google search..dia bg gamba ni bila taip Inflaksi Infeksi..

bunyi cam main2 je kan??
tp mungkin btol kot..
teknologi skrg sumpah hebat..
semua benda boleh forecast..
*sorry ye kalau terkeluar bahasa2 Universiti..
selamat memasuki alam Universiti ye adik2 junior..hik3..peace!!

sebagai seorang rakyat yg bijak dan comel..
kita harus la..
berjaga-jaga..
utk mengharungi dugaan ini dgn sabar dan jayanya..
ok..
first!
sekiranya hujan terlampau banyak..
kita harus lah..


simpan purse kita mcm ni..
dlm plastik..
supaya kulit/leather dia x rosak..
syg kn kalau beg mahal murah rosak..
uhuksss..
beg jugak kan..



second!
sebagai seorang jutawan budak ACCOUNTING..
kita haruslah menyelamatkan BlackBerry di atas..
ia adlah nyawa ye..
kalau tuan puan nak tau..
benda ni kalau hilang..
haha..
balik tanam sayur sawi la kat umah..
x yah masuk exam..=.="
selamat duit yuran..
boleh shopping byk2..
'0'


ok..
third!
jgn lupa..
semua yang berlaku adalah ketentuan Ilahi..
kita hanya manusia yg lemah..
redha dan terima apa yg terjadi..
berdoalah utk kesejahteraan kita umat Islam bersama..
ingt..
so..
bawa la Al-Quran sekali ye..
jaga lah ia sebaiknya..

bala dtg tanpa mengenal org yg jahat ataupun org baik..
semua sama..

ok la...
sekarang ni kampus gua banjir...
tu la pasal..
kelas gua ari ni cancel..
bapak ar heaven gila..
hoho..
kalau nak g kampus kena naik rakit..
tp rakit gua patah daaaa...
boat pulak bocor..kena duri..
siapa ada sampan???


awk2..
nak pinjam buleyy??



ini pun ok!
ok la..
babai..
hibernate time!
knez.

2 comments:

Syarafina Sabri said...

tukar kete jd bot la .

k.n.e.z said...

fina;
andai itu boleh terjadi..hahaha

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut