Monday, August 8, 2011

-cinta.boleh.dicari.tapi.tak.boleh.dipaksa-

ok...ye..statement di atas cukup betul bg ak..
bg korg, mcm mana pulak??
agak pelik la sikit aku nak taip pasal cinta tgh waktu tengahari ni..
sepatutny malam...jiwang la sikit....
ok..cinta..

actually aku nk taip post title cmni...

-pesanan.buat.cewek-


salam semua...
halo silent readers...
ermm...pernah x korg rasa dipermainkan??
korg baik n rapat dgn si dia....
tp dia seakan-akan tidak mengambil port sikit pun..
si dia juz anggap kamu hanya kwn...
mungkin korg rasa dia pndai ambil hati pompuan..
romantik...
sweet sgt...
tp pernah x korg terfikir bahawa...si dia melayan semua perempuan serupa 
mcm si dia lyn kamu..
dgn sifat gentleman nya....soft...pndai memujuk...
tp sedarkah anda.???bukan anda seorang sahaja perempuan di sekelilingnya...
korg selalu texting...calling...fb-ing..errr...dgn dia...
ayat dia pn mcm bunga2 skit...
dan adakah anda juga menyedari bahawa si dia juga bersikap begitu dgn org lain???
maybe korg rasa dia dah syok kat korg..korg pn apa lg...
lg la suka...happy kan??

then one day...korg tetiba dpt tahu dia minat n ada perasaan kat org len??
ap korg rasa??si dia seolah-olah x nk mengaku yg si dia ad perasaan sebegitu..
dia juz mngatakan bahawa dia tiada sesiapa...
dan korg rasa nk marah...kecewa...luluh...segala lahhh...

tp prnh x korg pikir...
1. ad x dia bgtau korg, yg "sy sukakan awk seikhlas hati"..??(sebagai kwn,apa salahnya??)
2. ad x dia bgtau korg, yg "sy x boleh hidup tanpa awk"??(tnpa kwn juga manusia x boleh hidup)


sebenarnya perempuan lebih beremosi berbanding lelaki..
mungkin kita yg perasan dia bersikap baik dgn kita, dia nak kat kita...
kita x sedar yg kita je yg terburu-buru kan dia...
tp sedangkan dia??langsung x memikirkannya...

meh ak nak bgtau pasal lelaki...

1. lelaki kalau cintakan seseorang perempuan dia akan buat apa sahaja..

2. even dia sanggup berkorban demi pompuan yg dicintainya..

3. dia akan melepaskan pompuan yg dia cintai, asalkan pompuan itu bahagia...

4. dia sanggup bersedih dan menahan perasaan seorang diri..

5. kerana mereka terlalu cintakan pompuan tersebut, mereka x sanggup tgok pompuan itu menderita..

6. lelaki sgt menghargai cinta pertama mereka..

7. lelaki juga berharap, ingin perempuan yg pertama dicintainya utk dibuat teman hidup, tp dia inginkan dirinya menjadi yg cinta terakhir bg pompuan itu..

8. lelaki tidak boleh dipaksa utk mencintai perempuan..

9. kerana mereka lebih sukakan perkataan 'jual mahal' sebagai cabaran..

10.mereka suka dilayan dgn ramai perempuan..tp mereka inginkan perempuan dicintainya melayan dirinya shaja..


so..kalau korg dilanda masalah...
jgn la pikir bukan2...
kalau korg minat laki tu, tp laki tu cm anggap kamu kwn..
jgn la sedih...
mungkin hati mereka dah kepunyaan org...
jgn la menagih kasih pulak...
jgn jd perigi cari timba...
kerana itu sudah mengurangkan market n saham anda...
melabur lah dgn cara yg betul..(salah topic)

aku percaya korg boleh cari yang lebih baik..
dri si dia..

haha...
ok lah..
post aku kali ni, ak x mentionkan sape2...
termasuk lah org sekeliling..
aku juz nak menaip...
bosan lah sorg2 neh..
ok. la
nak g klas plak..
see u soon..
babai.



ridiculous, knez.


2 comments:

Taufiq Tiramisu said...

hehehehe. ye ke ni? haha. entah lah. ye kot.

k.n.e.z said...

taufiq: ye la tu kn...x moh ngaku plak..hak3

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut