Friday, May 11, 2012

-diam.diam.berisi-

assalamualaikum..
waalaikummussalam...
huhu..apa kabar semua???
aku di sini baik2 aja....HAHAHAHAHA...
hurrrmmm...menjalani kehidupan seperti biasa..
tiada apa yang menarik..
mcm biasa la...
bekerja.pekerjaan.pekerja.kerjarannnn..hahaha
hidup penuh dengan bertalam-talam...
aku pun hairan la...
sikap x puas hati, cemburu, dengki mmg wujud dlm situasi pekerjaan ke??
sudah terang x perlu disuluh...
aku pun penin...ckp sini lain...ckp sana lain..
mana satu btol???
manusia...mmg x pernah ckup...
bg aku la...kalau seseorang tu cemburu dgn kita, knp x tambahkan lagi...
knp nk biarkan???bidasssss je la...
masing2 ad rezeki masing2...
sblum apa2..cermin diri dlu...
pkir apa kekurangan diri...bkn main nak jeles sebarangan je...
kalau tgok org lg baik dari diri kita, so cuba lah lebih lg...bukan main ikut prasaan je...
x leh tgok org lebih skit je...mula la setan duk bisik...
nak lebih jgk....tp tambah bruk ada la...
membebel pulak da aku ni...
hahhhh..satu lg..
bibik aku ni mmg x sedar dri...
lagak mcm bos...
tp bodoh jgk dia...
ingt dia x buat kerja, duit masuk ke???
sape nk bg gaji kalau x buat kerja....
haisshhhh..org x sedar dri...
GOV ckp nk standardkan gaji amah...
perghhhh...kerja x buat mana..nak mewah2...
lupa asal usul...huhhhh...
maap la...x nk naikkan gaji...malah menurunkan ada la...
x pn...buang je balik kampung pendalaman asal....
ish3...

mcm ni la situasi kerja...
x bg gaji, x leh...hak pekerja...
majikan duk jaga hati pekerja je...
tp pekerja ada pikir hati majikan???
ko buat tempat kerja tu mcm bapak ko punya kan...
no respect langsung??
hellloooo...kami x terhegeh2 pn nk ambik ko bekerja...
belambak lagi kat luar sana nak kerja...
stkat ko yg X PERNAH SEDAR DIRI, ramai lagi yg rela..
even gaji ciput...
nak kerja gaji tinggi...tp apa yg ko buat???layak ke nk byr mahal...
stkat kerja yg langsung x berpeluh tu??
dduk2...lepak...ckp x pernah habis..
hailaaa..lain la kerja kilang or buruh bangunan..
pak cik kayuh beca pn, kerja smpai kurus kering, bju basah dek peluh, income ckup mkn je...
aku pn pelik la...ikot la...
lantak g ar...
pesan aku satu je...
jgn nk demand sgt la...kalau nak income lebih, buat btol2...
ikhlas dlm kerja...
kalau x ikhlas....ntah laaaa.....
pikir la sndri...

dah...penat da bebel...
sekian..
berakit-rakit ke hulu, berenang2 ke tepian, bersakit2 dahulu...senang2 kemudian...

No comments:

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut