Thursday, January 31, 2013

-minggu.yang.sedih-

assalamualaikum..
waalaikummussalam..
ye..cuaca masih pagi..
sunyi..sepi..mendung..
seolah-olah memahami apa yang sedang berlaku hari ini..
banyak berita mengenai orang meninggal..
innalillah..
terfikir pula..
mungkin ajal mereka dah dijemput..
mereka lebih disayangi..
masa kita pula bila??
dah cukup ke taubat yang kita buat slama ni..
dah cukup ke ibadah kita ni untuk bekalan akhirat nnti..
cukup x cukup..kalau dah sampai ajal kita..tetap berlaku juga..
hati terasa sayu..
mendengar berita2 sebegini..
mengimbas semua dosa-dosa yg telah dilakukan..
adakah dosa itu diampunkan??
sesungguhnya Allah Maha Pengampun..
macam mana pula dosa dengan sesama manusia...
sakit hati...dendam..x puas hati..
errmmm..terfikir pula..
ada ke org sekeliling aku ni mungkin sakit hati dengan perangai aku??
adakah mereka dah memaafkan aku??
sepupu aku pernah ckp..
"sebelum tidur, kita kena maafkan org yg buat salah pada kita, 
sebab belum tentu kita akan bangun pada esok hari, kerana kalau Allah nak jemput, sekejap je.."

sekadar renungan pagi..

*takziah kepada keluarga pelajar OM UiTMKT yang meninggal semalam
kerana disyaki lemas di pantai pandak.. :(

terfikir, KNEZ HASSIM



No comments:

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut