Tuesday, February 4, 2014

-dunia.pekerjaan-

assalamualaikum.
ok, sementara aku masih punya waktu ni...
ayuh menaip!!!
hahaha..
semalam aku offday, keluar lepak dengan kengkawan..
ok ok ok..
bunyi LEPAK mcm pemalas je kan..
ok, keluar hangout!!!
hahaha..
with my lovely D..
Dynn and Day..
tggu syida, lambat lagi balik..
so alang-alang dynn masih lagi di terengganu, dan beliau masih lagi free..
hahahahaha..
dynn busy kalah YB..
turun naik YT dengar cittewwww..
mintak sponsor lettewww..
aku mcm biasa..
suka sibukkan diri..
suka susahkan pekerja..
nak buat mcm mna, mata aku ni mmg x leh tgok pkerja duduk saja, melepak.
main phone. x boleh!! aku mmg pantang. berasap je rasa.
tp apa kan daya, nk tegur, nak marah, nnti pekerja terasa, susah pula.
aku baru je hired pekerja baru.
budak tunggu SPM. so many things that i should teach her. to guide her.
to become my loyal spy maybe. one day i wish.
and sebelum aku hired dia, ak siap buat sesi interview.
aku dah banyak kali interview org, tp ak di-interview, x byk kali sgt.
hahahahaha.
so, masa ak interview diorg2. byk juga benda yg bg ak satu ilmu yg bru. 
tgok gelagat org2. 
ada yg aku call, perghhh, excited dia punya lah wooowwww!
ad jugak ak call, semangat...tp last2 interview x dtg.
yg ak paling bengang, dtg mintak kerja, tp suruh pakwe n suami tanya.
huh?
yg nak kerja siapa sekarang?
apa masalah pompuan tu??
dan aku bukan jahat x nak terima org yg dah kahwin utk di-hired.
tp aku pikir komitmen???
ada suami, ada anak??susah la..
kerja kat kedai memang byk kena bg komitmen dri segi masa.
kalau hantar outstation, jualan luar, mula lah start alasan suami x kasi kerja luar.
dah tu, buat apa bela pekerja mcm ni??
x cukup dengan hal tu, tiba2 call emergency, anak demam.
so, siapa nak ganti? susah kan..
and satu lagi, 17 tahun dah kahwin???
umur 23 tahun, dah bercerai??
serius aku cakap n taip!!
org yg tidak bergelar bujang, susah company nak terima.
suami???please..pastikan bakal isteri tu terus bekerja even lepas kahwin.
jgn lepas rasa hidup susah, bru nk cri kerja.
pleaseeeee. kasihan tp x boleh nk tolong.
cri duit byk2 dlu, kewangan kukuh mantap stabil, bru kahwin.
itu terbaik! cayalah.
so, skrg aku nk relax.
hari ni aku kerja 9 pagi sampai 9 malam non stop
x bergaji pn
steady aje.
hahahaha
ok la.
bye.
knezhassim.

No comments:

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut