Wednesday, April 16, 2014

Sabarlah kawan.

sahabat.
cinta.
kawan.
kekasih.

kalau ditanya mana yang penting, mungkin tiada jawapannya.
aku sayang sahabat.
aku cinta kawan.
tp yang paling betul, aku sayang Allah dan Nabi.
sayang ibu bapa.
tiada kekasih, tiada kawan, aku masih boleh hidup.
tapi hidup aku bakal sunyi.
tiada gelak tawa, tangisan, kemarahan.
tapi apabila kawan bukan lagi kawan.
ia sangat perit.
sukar untuk diterima.
dan apa yang aku lalui beberapa bulan ni.
aku terima.
aku mungkin bukan kawan yang boleh tenangkan hati.
aku mungkin bukan kawan yang boleh mendengar luahan hati.
aku mungkin kawan yang x mempunyai perasaan.
dan aku mungkin bukan kawan yang memahami situasi sebenar.
tapi REALITI aku faham. yang tak faham adalah kamu.
aku faham sakitnya ditinggalkan.
tapi aku juga faham perasaan aku sendiri.
tapi aku kawan yang sentiasa ada untuk kamu.
mungkin itu sekadar sekilas pandang bagi kamu.
aku sentiasa ada di sisi kamu, walau tanpa kamu perasan.
aku sedih. aku faham. tapi aku tiada daya.
aku bukan pemujuk tegar.
aku di ajar untuk menjadi perempuan yang tabah.
yang x perlu lelaki dalam hidupnya untuk bertahan.
tapi kamu. tak.
aku mohon kuatkan diri.
dekatkan diri dengan Yang Maha Esa.
kamu bukan hilang ibubapa.
kamu cuma hilang tempat mengadu perasaan.
itu sahaja.
mungkin kamu anggap aku tak memahami.
tapi, yang tak memahami ada diri kamu sendiri. 
mungkin aku tak pernah merasa ditinggalkan.
tapi aku masih punya hati.
dan hati aku masih berfungsi.
aku merasainya.
tapi bukan untuk masa yang panjang.
tutup buku lama, buka buku baru.
mungkin hari ni kamu rasa dunia tidak adil
tapi seuatu hari nanti kamu akan nampak apa itu adil.
Allah Maha Adil.
jangan risau.
mungkin hari ni kamu buta dengan air mata.
tapi air mata itu sepatutnya bersihkan penglihatan mu padanya.
so. be strong.
let by gone be by gone.
i miss the old you.

KnezHassim.



No comments:

Instagram

aku dan blog

Daisypath Friendship tickers

oppss!

Daisypath Anniversary tickers

linkie ♥

ikut.ikut